A 20:05 per David March Gubieras a Programació No comments
Ja fa uns anys que vam introduir l'Scratch dins la programació de tecnologia com l'entorn ideal per introduir a l'alumnat en el món de la programació. Actualment ho estem fent a nivell de segon d'ESO i funciona força bé. Ens permet fer programes atractius en poc temps i comprendre els conceptes bàsics de la programació sense adonar-nos. (Estructutes iteratives, condicionals, variables etc...). Però també és cert que arriba un moment en què es queda petit, i per alguns perfils d'alumnat més grans de 15 anys motivats en aquest camp seria recomanable introduir altres entorn de programació.
Aquest any el Departament proposa el programa Impulsem la Robòtica. Tecnologies creatives a l'aula, per tal d'aprofundir de forma sistemàtica en el desenvolupament d’un conjunt d’activitats orientades al treball per projectes sobre la plataforma Arduino i aprofundir de forma concreta en l’anomenat pensament computacional.
El llenguatge de programació Processing és el que l’alumnat farà servir per programar els seus projectes en la placa Arduino i per tant serà una bona excusa per introduir aquest llenguatge de programació a 4 d'ESO.
Així doncs, uns dels avantatges més importants que hi trobo, a part de que és gratuit, obert, multiplataforma i d'altres que no entraré en detall, és que té una estructura igual a la del llenguatge arduino i per tant, tot el que aprendrem amb el processing ho podrem aprofitar per fer-ho amb l'arduino i permetre que els nostres programes es relacionin amb el món exterior.
Per començar:
Descarregar el programa: Es descarrega, es descomprimeix i s'executa el fitxer "processing"
Software
Introducció:
Mosaic
Tutorials:
Pàgina oficial
Funprogramari
Aquest any el Departament proposa el programa Impulsem la Robòtica. Tecnologies creatives a l'aula, per tal d'aprofundir de forma sistemàtica en el desenvolupament d’un conjunt d’activitats orientades al treball per projectes sobre la plataforma Arduino i aprofundir de forma concreta en l’anomenat pensament computacional.
El llenguatge de programació Processing és el que l’alumnat farà servir per programar els seus projectes en la placa Arduino i per tant serà una bona excusa per introduir aquest llenguatge de programació a 4 d'ESO.
Font: processing.org
Així doncs, uns dels avantatges més importants que hi trobo, a part de que és gratuit, obert, multiplataforma i d'altres que no entraré en detall, és que té una estructura igual a la del llenguatge arduino i per tant, tot el que aprendrem amb el processing ho podrem aprofitar per fer-ho amb l'arduino i permetre que els nostres programes es relacionin amb el món exterior.
Per començar:
Descarregar el programa: Es descarrega, es descomprimeix i s'executa el fitxer "processing"
Software
Introducció:
Mosaic
Tutorials:
Pàgina oficial
Funprogramari
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cerca
Llicència
Aquesta obra està subjecte a una llicència de Creative Commons
Total de visualitzacions de pàgina:
Categories
Traductor
Arxiu del bloc
-
►
2016
(9)
- ► de desembre (2)
- ► de novembre (1)
-
▼
2015
(36)
- ► de desembre (4)
- ► de novembre (2)
-
►
2014
(8)
- ► de novembre (2)
-
►
2013
(10)
- ► de novembre (3)
- ► de setembre (1)
-
►
2012
(11)
- ► de setembre (1)
0 comentarios:
Publica un comentari a l'entrada